Branschen har för mycket att göra och få båtar finns att sälja – därför flyttas den digitala mässan fram till nästa vår // Foto: Sweboat
Digitala båtmässan flyttas fram till 2022
Finns knappt några båtar kvar att sälja
Pressmeddelande:
I början av veckan togs beslutet att Sweboat skjuter på Digitala Båtmässan som var planerad att äga rum den 27 augusti – 5 september. Nu ställs siktet istället in på att den ska bli av våren 2022.
Responsen från utställarna har överlag varit positiv. Det har dock kommit tydliga signaler om att branschen – efter ännu en rekordsommar – har alldeles för mycket att göra och hos många ekar lagren tomma och det finns knappt några båtar kvar att sälja i dagsläget.
– Vi är glada för våra medlemmar och alla andra i båtbranschen som har haft ännu en fantastisk säsong försäljningsmässigt, säger Mats Eriksson, VD på Sweboat.
En av Sweboats styrkor är förmågan att snabbt ställa om och möta branschens behov. Just nu var läget för den digitala satsningen inte optimal men den kommer att lanseras längre fram.
– Vi tror starkt på vår nyutvecklade digitala produkt, både som en helt fristående plattform för digitala events men också som komplement till de fysiska mässorna. Nu siktar vi på lansering av ett event våren 2022, säger Mats Eriksson.
PRENUMERERA PÅ PRAKTISKT BÅTÄGANDE
Text: Martin Strömberg • 2021-08-23
Artiklar