Styrpulpet

  • LivetOmbord

    Uttern S62, dyr design

    När Uttern under den stora koncernens paraply åter vill in på den svenska marknaden står formspråket högt på prioritetslistan. Frågan är om det talar så att vi förstår?

  • LivetOmbord

    Drive 46 Open, skenet bedrar

    Vissa båtar är snyggare än andra. Drive 46 Open är en sådan. Men låt inte den väldesignade formen slå blå dunster i ögonen på dig. Sjöegenskaperna lämnar en del övrigt att önska.

  • LivetOmbord

    Sting 530 Jeep, stingslig

    Ser jag bister ut? Jag kan inte rå för det. Sting 530 Jeep lockar inte fram något leende hos mig. Det mest glädjande med båten är priset.

  • LivetOmbord

    Nordkapp 550 Enduro

    Norska Nordkapp har vant oss vid snygga, smarta och säkra båtar. Nya 550 Enduro brister bara på en viktig punkt.

  • LivetOmbord

    Ryds 528 Duo och Ryds 528 WA

    I marknadsföringen har Ryds märkligt nog missat poängen med sin senaste skapelse. Man tjatar om fiffiga lösningar istället för att säga som det är: F528 är nummer ett i sin klass.

  • LivetOmbord

    Quicksilver Activ 505, EU-moppe på sjön

    Quicksilver Activ 505 är skapad för tonåringar men den här udda fågeln tilltalar snarare ängsliga föräldrar.

  • LivetOmbord

    Micore 500 SC – svensk, snygg, sportig

    I svensktillverkade Micore ligger det fyra decennier och två generationers erfarenhet av glasfiberarmerad plast. Det känns.

  • LivetOmbord

    Crescent Panda 551, tråkigt bra

    Bad, fiske eller transport. Helt öppen, med styrpulpet eller akterhytt. Välj själv. Crescent Panda 551 är möjligheternas båt.

  • LivetOmbord

    Terhi 6020C & Terhi 475 Twin C

    I år firar Terhi 40 år som båttillverkare. Med en årsproduktion på femtusen båtar bygger de flest båtar i Norden.

  • LivetOmbord

    Tenderline Youngster & Youngster XL

    Att Tenderline kommer från Holland syns på långt håll. Frågan är vem som ska ha båten och vad den ska användas till.

Rulla till toppen