Daycruisers

Sveriges ledande båttidningars testarkiv

Vi har testat båtar sedan 1963

  • Chaparral 253, ren körglädje

    Chaparral 235 är omåttligt rolig att köra. Ett välbyggt skrov med ett djupt V på 22° och en V8 på 310 hk är orsaken.

  • Cap 23/20 WA, snillrikt!

    Tänk att en så enkel sak som ett nedsänkt fördäck kan ge så många fördelar.

  • Omvärderingen: Chris Craft 250 Amerosport

    Här testar vi begagnade båtar med dagens kritiska ögon. Det är under stor känslovånda som jag tvingas konstatera det. Att Chris Craft under de galna åren på 80-talet inte byggde ett dugg bättre båtar än vad landsbröderna Bayliner, Sea Ray och Four Winns fick ihop.

  • Maxi 680 DC, Flipper 850, Nimbus 22 Nova

    De förknippas med fart och ett sportigt yttre. De har förmågan att bli omåttligt populära, plötsligt försvinna från marknaden för att sedan göra en stark comeback. Jag talar naturligtvis om daycruisern.

  • Colombo 32 Romance

    Klarar Colombo att föra det italienska träbåtsarvet in i 2000-talet?

  • Draco 845, rå elegans

    Draco 845 är en säregen kombination av walkaround och daycruiser. Av råhet och elegans.

  • Draco 2400 Styling, Fjord 24 Weekender

    Solvänliga sittbrunnar, klassisk design och hög kvalitet. Allt detta har dessa båda norskor gemensamt, men när det gäller sjöegenskaperna är gammal äldst.

  • Baja 272, ulv i fårakläder

    Bakom det relativt anspråkslösa skalet döljer sig en potent muskelbåt.

  • Bayliner 2052 Capri, hackkycklingen

    Få båtmärken dras med så dåligt rykte som Bayliner. Den har kritiserats för att vara klen, slarvigt byggd och dåligt anpassad till vårt svenska klimat. Frågan är om det är helt rättvist.

  • Formula 330 SS, storasyster

    Formula 330 SS är en förstorad kopia av lillasyster 280 SS. På gott och ont.

Rulla till toppen