Motorbåtar

Sveriges ledande båttidningars testarkiv

Vi har testat båtar sedan 1963

  • Test: Westline 360 Sport Coupé

    I Trollhättan bygger man helsvenska båtar under det utrikiska namnet Westline. Vi tog den senaste designorgien 360 Sport Coupé ut på en tur.

  • Test: Sargo 28 Explorer

    Finska Minor har bytt namn för att inte missuppfattas på den växande internationella marknaden. Båtarna heter numera Sargo. Vi har tittat närmare på en av mellanmodellerna.

  • Test: Uttern D77

    Nya Uttern D77 är en lyckad kombination mellan fartmonster och bekväm bobåt. Äntligen har Uttern en toppmodell som kan utmana de bästa på marknaden.

  • Test: Arronet 24 5 CX, Alukin C 750 och Tärnskär 24

    Vill du åka riktigt skönt i alla väder ska du ha en tuff båt. Vi har testat marknadens tre bästa aluminiumbåtar med hytt. Arronet 24 5 CX, Alukin C 750 och Tärnskär 24.

  • Test: Askeladden C75, Uttern D77, Bayliner 742 Cuddy & Flipper 760 DC

    Ett knippe rymlig dagtursbåt, två nypor fartupplevelse och en dos övernattning. Båtnytts Anna Sandgren har kört fyra av den nya generationens DC-båtar och konstaterar att receptet 7,5 meters dagtursbåt med potent motor och bra övernattningsmöjligheter är en anrättning som smakar mer.

  • Klassikern: Bayliner 2855 Ciera Sunbridge

    En kaxig kabinbåt för fyra. USA-båten Bayliner 2855 Ciera Sunbridge fick hänga med nästan tre decennier på fabriksgolvet.

  • Test: Highfield 390/590

    Highfield 390 och 590 är välbyggda ribbar som lockar till buskörning. Så roliga att Vi Båtägares Mikael Mahlberg lyckas kasta av sig själv!

  • Test: Grandezza 40 Fly

    Grandezza siktar allt högre. Med ytterligare en våning tar de upp kampen med de stora tillverkarna av lyxiga motorbåtar. Frågan är om man inte går förbi.

  • Test: Sealine F380

    Förra året gick brittiska Sealine i konkurs. Nu återuppstår de i tyska Greifswald och satsar på effektivitet när de bygger på nytt. Vi har kört nya Sealine F380 för att se hur det lyckas.

  • Test: Nimbus 31 Ultima

    Nimbus 31 Ultima blev den sista och mest fulländade i en lång rad akterruffare från Nimbus. På 30 fot ryms tre hytter, sex kojer, bondkök och toalett.

Rulla till toppen